
Lyst til å bidra i Garasjelaget?
Det nærmer seg årsmøte og valgkomiteen søker garasjeeiere som ønsker å bidra i styret i Garasjelaget. Styret avholder møter ca. en gang i måneden med unntak av i ferietiden ca. 20. juni til ca. 15. august.
Det nærmer seg årsmøte og valgkomiteen søker garasjeeiere som ønsker å bidra i styret i Garasjelaget. Styret avholder møter ca. en gang i måneden med unntak av i ferietiden ca. 20. juni til ca. 15. august.
Vedlagt pakker fra RiksTV for oppgradering
Beboermøte i Haugerud Borettslag avholdes tirsdag 3. september kl. 18.00 i samlingssalen, Trosterud skole
Vaktmester vil starte merking av parkeringsplasser som er nyasfaltert ved garasjene der det har vært gravearbeider i vinter utenfor blokk 7 og 8 (Haugerudveien 38 og 44). Arbeidet starter til uka.
Som opplyst på beboermøte 21. mai, bytter vi leverandør av bredbånd/TV til OBOS Open Net. Årsaken er en kombinasjon av pris og høyere internetthastighet.
For å spare miljøet og spare penger vil Info fra styret ikke lenger legges i alle postkasser, men henges opp på oppslagstavler i alle oppganger.
Den årlige HMS runden og måleravlesning i garasjene vil skje 12. og 13. juni. Vi deler garasjeanlegget i to og vi starter kontrollen i begge ender kl. 18.00 og avslutter på midten.
Det kalles inn til ekstraordinært årsmøte for å få godkjent regnskap for 2023 og budsjett for 2024.
7 mai inviterer vi på en lett og trivelig dugnad på ettermiddagen. Gratis pizza til alle som deltar.
Til uka vil det foregå asfaltering etter gravearbeider for bussbrakke i Tvetenveien. Det skal asfalteres fra bussbrakken opp til trafoen utenfor Haugerudveien 50. Alt som er gravd opp skal fylles igjen.
Ordinær generalforsamling planlegges avholdt tirsdag 21. mai 2024 på Trosterud skole i samlingssalen. Alle forslag som andelseier ønsker behandlet av generalforsamlingen må være styret i hende senest 15. april.
Måling av individuelt forbruk av varmtvann startet opp i januar 2023. Første avregning av forbruk mot innbetalt a-konto (for perioden januar – april 2023) fant sted i august/oktober.
Det innkalles til årsmøte i Haugerud Garasjelag mandag 4. mars 2024 kl. 19.00 på Trosterud skole i samlingssalen.
Grunnet usikkerhet rundt rasfare av teglstein fra fasaden ved hovedinngangene, stenges disse for gjennomgang inntil fasaden har blitt sjekket.
Det nærmer seg årsmøte og valgkomiteen søker garasjeeiere som ønsker å bidra i styret i Garasjelaget. Styret avholder møter ca. en gang i måneden med unntak av i ferietiden ca. 20. juni til ca. 15. august.
Lørdag 13. januar kl. 09.00 henter Oslo kommune juletrær på Haugerud. Ordningen er gratis, men man må selv bære sitt juletre ned til henteplassen i forkant. Juletreet skal kastes uten julepynt.
Vi minner om at benker og bord ikke skal brukes som utskytingsramper, da disse blir ødelagt. Alle som bruker fyrverkeri på nyttårsaften bes å rydde opp etter seg. Rester kan legges i traktorskuffa på ballplassen.
Erfaringsvis blir det fullt i søppelbrønnene i julen, så vi har bestilt ekstra søppelcontainere for restavfall. Containeren settes ut på den store ballplassen midt i borettslaget fra torsdag 21. desember.
Som vanlig vil det bli salg av juletrær på gjesteparkeringen igjen. Salget planlegges å starte opp fra ca. 8. desember. Gjesteparkering vil da bli flyttet til den store plassen midt i borettslaget.
Vaktmester og styret mottar henvendelser om at det er kaldt inne. Dette gjelder absolutt ikke alle, men Haugerud er et stort borettslag med 578 leiligheter og tidvis er det problemer med å svare alle som henvender seg. Vi beklager dette og går derfor ut med litt generell informasjon.
Trenger din oppgang et strøk med maling? Maling av oppganger skjer på dugnad. Dette bidrar til at felleskostnadene (husleie) ikke øker unødvendig.
I forbindelse med etablering av pausebrakker for Ruter lang Tvetenveien planlegges start på gravearbeider inne på borettslagets tomt denne uken. Det skal etablere forbindelse med vannkum og trafo v/Haugerudvn. 50.
Ruter skal etablere en pausebrakke for bussjåfører i Tvetenveien. Plassering vil være på baksiden av garasjerekken ca. bak traktorslusen.
Vi vet at folk av og til bytter e-post adresse (eller telefonnummer), så skal du få informasjon fra borettslaget er det viktig at vi har riktig kontaktinformasjon registrert på deg.
Tirsdag 22. august kl. 8.30 starter arbeid med det elektriske anlegget på garasjene 99 – 206. I forbindelse med arbeidet trenger elektrikerne tilgang til alle garasjene. Har du portåpner må denne leveres til vaktmester på forhånd.
Avregning varmtvann for perioden januar til mars er nå sendt ut sammen med felleskostnadene til beboerne i Haugerud Borettslag.
Vi har nå merket opp MC-parkering inne på borettslagets område. Fra 1. juli vil alle motorsykler, scootere, mopeder m.m. som parkerer utenfor oppmerket område bli bøtelaget.
Onsdag 14. juni blir det gjennomført måleravlesning for strøm og HMS-runde i garasjene. Det vil som vanlig bli en sjekk av det elektriske anlegget og byggets innvendige tilstand iht. HMS-avtale med borettslaget.
Vaktmester inviterer til vårdugnad fra mandag 8. – 10. mai. Målet er å få det rent og pent rundt oss på hele området til 17. mai. Det er fortsatt litt søppel som flyter rundt oss i busker og kratt, og det er fint om vi kan få ryddet rundt alle grillplasser så de er klare til bruk.
Da er det klart for digital avlesning av varmtvannsmåler. Du må selv ta kontakt med leverandøren for å få opprettet brukerinnlogging.
Årsmøtet i Haugerud Garasjelag ble avhold 23. mars på Trosterud skole. Etter mange år i styret, og de siste 5 årene som leder, valgte Anita Myhre å trekke seg ut av styret. Styret ønsker å rette en stor takk til Anita for en kjempeinnsats som har blitt gjort igjennom disse årene.
Vi inviterer til generalforsamling tirsdag 23. mai kl. 18.30 på Trosterud skole i samlingssalen. I år vil generalforsamlingen bli hybrid.
Styret begynner nå å få oversikt over varmtvannsforbruket de første månedene av 2023. Alle beboere med overforbruk vil motta brev i postkassen med informasjon om dette, slik at beboer blir oppmerksom på forholdet og på et tidlig tidspunkt får anledning til å justere på forbruket sitt.
Er du en av Haugeruds beboere som har tid, lyst og anledning til aktivt å jobbe i borettslagets styre? Da vil vi gjerne høre fra deg.
Haugerud Borettslag vil avholde ordinær generalforsamling tirsdag 23. mai 2023 på Trosterud skole i samlingssalen.
Mandag 23. januar fra kl. 08.15 får vi besøk av elektriker. Vi har en jordfeil eller kortslutning i garasjerekke 1-98. Dette medfører at flere garasjer mangler strøm.
Det er behov for å gjøre en kontroll av ventilasjonsanlegget i alle leiligheter da ventilasjonsanlegget ikke fungerer slik det skal. Dette arbeidet starter om kort tid og vil vare utover våren.
Vi har startet måling av varmtvannsforbruket fra 1. januar. Forbruk frem til og med 31.12.2022 vil ikke bli beregnet med i avlesningen. Alle målere blir lest av elektronisk i systemet målerne er koblet til.
Grunnet mye snø har vi store parkeringsproblemer på parkeringsplassen i Stjernemyrveien og på andre deler av området.
Torsdag 12. januar kl. 07.00 henter Oslo kommune juletrær i området på Haugerud. Ordningen er gratis, men man må selv bære sitt juletre ned til henteplassen i forkant. Juletreet skal kastes uten julepynt.
Vi minner om at benker og bord ikke skal brukes som utskytingsramper, da disse blir ødelagt. Alle som bruker fyrverkeri på nyttårsaften bes å rydde opp etter seg. Rester kan legges i traktorskuffa på ballplassen.
Vaktmestertjenesten er redusert bemannet fra 14. desember til og med 2. januar 2023 på grunn av ferieavvikling.
Borettslaget ble i høst invitert til et møte med Stovner politi for å delta i et prosjekt om å trygge vårt område på Haugerud.
1. desember er den offisielle dagen for bytte av batterier i røykvarslere. Har du husket å sjekke din røykvarsler i år?
Som vanlig vil det bli salg av juletrær på gjesteparkeringen igjen. Salget planlegges å starte opp fra 10. desember. Gjesteparkering vil da bli flyttet til den store plassen midt i borettslaget.
Vinteren er på tur og det er på tide å klargjøre for snømåking. Det betyr at vi har satt opp brøytestikker ved fartsdumper slik at disse ikke blir ødelagt ved snømåking.
Alle sykler som står ute må fjernes innen 15. desember slik at de ikke er til hinder for snømåking.
Det er besluttet å avvikle containdag for storsøppel med umiddelbar virkning. Kostnader forbundet med containerdag har blitt så store at det ikke lenger er økonomisk forsvarlig å tilby en slik løsning for beboere.
De fleste har nå fått på plass varmtvannsmåler i sin leilighet. Vi starter selve målingen av forbruket fra 1. januar 2023. Det betyr at du i perioden ut året har mulighet til å følge med på eget forbruk og justere dette underveis.
Flere har en stund hatt problemer med varmen i sin leilighet. Vi har forsøkt å justere varmen på anlegget en periode uten at dette har gitt noe resultat på vår del av systemet.
Vi inviterer til en liten høstdugnad for oppsamling av løv på området fra gressplener og gangveier. Vaktmester har satt ut raker og søppelsekker i tørkebåsene som kan benyttes.
Etter HMS runde i alle blokker ser vi at det fortsatt er mange beboere som fyller opp med sko og annet rot/søppel utenfor sin inngangsdør, under kjellertrapp, i fellesrom og i kjellerganger.
Vi gjør oppmerksom på at parkering av MC inne på området skal gjøres i henhold til husordens- og parkeringsregler. Det er tillat å parkere MC (motorsykkel, scooter, moped) inne på borettslaget område forutsatt at man ikke står til hinder for annen kjøring eller utrykningskjøretøy.
Vi minner om at man fra mandag 3. oktober må registrerer gjester elektronisk før man kan parkere på borettslaget gjesteparkering. Manglende registrering vil medføre bot.
Deler av gjesteparkeringen vil bli avstengt fra tirsdag 20. september i korte og lengere perioder ut oktober i første omgang. Årsak til avstengning er vedlikeholde av bakveggen på garasjerekka som vender ut mot Kiwi.
Torsdag 29. september blir det gjennomført måleravlesning for strøm og HMS-runde i garasjene. Det vil som vanlig bli en sjekk av det elektriske anlegget og byggets innvendige tilstand iht. HMS-avtale med borettslaget.
Montasje av varmtvannsmålere er godt i gang. Det er oppdaget at i mange leiligheter, ved ombygging, er stoppekraner blitt bygget inn i vegger, uten tilgang utenfra.
Onsdag 7. september vil det være containerdag igjen. Som vanlig vil komprimatorbilen stå på den store plassen midt på området fra kl. 15.00 – 20.00. Benytt gjerne muligheten for å rydde i fellesrom i kjelleren i de forskjellige blokkene.
Vi har fått noen tilbakemeldinger i sommer på at enkelte beboere opplever å ha blitt kontaktet av diverse leverandører, og i alle tilfeller så orienterer leverandør om at de har gjort en avtale med styret. Det kan være folk som går rundt og ringer på dørene, og informasjon som blir delt ut i postkassene.
Prosjektet med montasje av tilbakeslagsventiler og vannmengdemålere for varmtvann i hver leilighet starter for fullt i uke 34 og vil pågå i ca. 3 måneder totalt. Alle vil bli kontaktet på forhånd for avtale om installasjonstid. Blokkene vil bli tatt i kronologisk rekkefølge fra blokk 1 til blokk 17.
Det planlegges oppstart for montering av varmtvannsmåler og tilbakeslagsventiler i alle leiligheter etter skoleferien i august. Arbeidet forventes å ta rundt 2-3 mnd. og vil bli utført blokk for blokk.
Protokoll fra generalforsamling ligger nå tilgjengelig på Vibbo. Det var totalt 272 stemmeberettigede som deltok på generalforsamlingen i år.
Til onsdag 8. juni vil det være containerdag igjen. Som vanlig vil komprimatorbilen stå på den store plassen midt på området fra kl. 15.00 – 20.00. Benytt gjerne muligheten for å rydde i fellesrom i kjelleren i de forskjellige blokkene.
Styret i Haugerud Borettslag har vedtatt at årets ordinære generalforsamling gjennomføres både som et fysisk møte og som digitalt årsmøte. Så får vi evaluere om dette er noe vi skal satse på fremover eller ikke.
I senere tid har vi i borettslaget hatt 3 innbrudd i leiligheter på dagtid i forskjellige oppganger. Innbrudd har primært skjedd mellom kl. 12.00 og 15.00.
Takk igjen til alle som bidro på beplantningsdugnaden 30. april. Det var imponerende oppmøte og veldig god arbeidslyst fra både store og små. Nå gjelder det bare at vi passer på å vanne de nye plantene.
Vi inviterer til vårdugnad 9 – 11 mai og gjør det litt fint rundt oss før 17. mai. Etter dugnad på grillplassene, så er mye allerede gjort, men det ligger igjen litt stein og jord enkelte steder som må rydde vekk. Og det er fortsatt litt søppel som flyter rundt i busker og kratt.
Først – takk til alle som har meldt seg til dugnadsarbeid! Dette blir skikkelig koselig. Men vi trenger fortsatt litt flere folk, så det er bare å møte opp og ta en tørn i løpet av dagen. Sammen gjør vi borettslaget enda triveligere.
Da har vaktmester satt ut noen raker og en rull med søppelsekker i hver tørkebås. Har du lyst til å benytte noen av godværsdagene i påsken til å gjøre det trivelig på utsiden, så setter vi stor pris på det.
Nå pusser vi opp grillplassene og vi trenger din hjelp!
Borettslaget har fått midler av Groruddalssatsingen for å gjøre det hyggeligere rundt alle grillplassene i borettslaget, og vi inviterer nå til dugnad.
Vi inviterer til beboermøte onsdag 6. april kl. 18.00 i Haugerud kirke. På møtet vil vi ta opp tema som berører beboerne og orientere litt om hva styret arbeider med.
I senere tid har vi funnet flere tomme bokser med lystgass i borettslaget. Både i de oransje søppelbøttene, men også slengt rundt på området. Dette gjør oss bekymret.
Årsmøtet til Garasjelaget vil bli avholdt torsdag 28. april kl. 19:00 i samlingssalen på Trosterud skole.
Valgkomiteen er i gang med arbeidet sitt og søker beboere som ønsker å bidra i styret. Styret avholder møter annenhver tirsdag med unntak av perioden ca. 20 juni til ca. 15 august, da er det ferieavvikling.
Styret har hatt et møte med firmaet som vasker trappene i borettslaget. Dette med bakgrunn i klager fra beboerne og et ønske fra styret om en gjennomgang av tjenesten.
I september informerte vi om at borettslaget hadde fått penger av Groruddalssatsingen til beplantning ved grillplassene, og vi ba om innspill fra dere beboere.
Haugerud Borettslag vil avholde ordinær generalforsamling onsdag 1. juni 2022. Vi har denne gangen leid Haugerud kirke som er det største lokalet vi kan få leie i vårt nærområde.
Til onsdag 2. februar vil det være containerdag igjen. Som vanlig vil komprimatorbilen stå på den store plassen midt på området fra kl. 15.00 – 20.00. Benytt gjerne muligheten for å rydde i fellesrom i kjelleren i de forskjellige blokkene.
Nå har vi vært i drift med Altibox som ny leverandør av TV og Internett i snart 2 mnd. For noen beboere har overgangen gått veldig greit og for andre beboere har det vært flere utfordringer. Og enkelte har fortsatt utfordringer med stabil drift av både TV og Internett.
Har du problemer med din dørtelefon kan du nå bestille service via nettsiden, og det er ikke lenger nødvendig å kontakte vaktmester. Servicebestillingen går rett til leverandøren Assistent Partner.
Vi har den siste tiden observert at det legges ut mat til fuglene under flere av trærne på borettslagets område. Dette ønsker vi å få en slutt på da mating også tiltrekker seg andre skadedyr.
Det nærmer seg jul og i julehøytiden vil vi ha vanlig åpningstider på vaktmesterkontoret, men kun til kl. 12.00 på julaften og nyttårsaften. Daglig leder avvikler ferie, men vil være tilgjengelig på telefon og e-post 28. og 30. desember frem til kl. 14.00.
I uke 50 og 51 vil det pågå arbeider i varmeanlegget i noen av blokkene. Det vil være en periode på noen timer en av dagene hvor det ikke er full varme i radiatoranlegget.
Som vanlig vil det bli salg av juletrær på gjesteparkeringen igjen. Salget planlegges å starte opp fra 10. desember. Gjesteparkering vil da bli flyttet til den store plassen midt i borettslaget.
Vinteren er på tur og det er på tide å klargjøre for snømåking. Det betyr at vi har satt opp brøytestikker
ved fartsdumper slik at disse ikke blir ødelagt ved snømåking.
1. april 2021 kom det nye lovregler i Lov om Burettslag og Lov om Eierseksjonssameier. En av endringene omhandler elektronisk kommunikasjon med eierne.
Vi minner om ekstraordinær generalforsamling tirsdag 30. november kl. 19.00 i samlingssalen på Trosterud skole. Når møtet er satt vil døren bli låst, så møt opp i god tid.
Da er vi i gang med installasjon av fiberlinje fra Altibox og flere blokker er nå lagt over på ny løsning. For de av dere som nå er på ny løsning, kan utstyr fra Telenor sendes i retur med den returseddelen dere mottok i posten.
Varsel om ekstraordinær generalforsamling tirsdag 30. november 2021 kl. 19.00 i samlingssalen på Trosterud skole.
Nytt styringsanlegg for oppvarming skal etableres i alle blokker. I forbindelse med dette skal det monteres sensorer i hver leilighet.
Da kan vi orientere om at vi er klare for å starte installasjon av fiberlinjer til alle leiligheter. Siste innspurt gjøres i disse dager fra Nimbus og Viken Fiber og de har nå fått trukket fiberlinjen frem til borettslaget.
Vi inviterer til en liten høstdugnad for oppsamling av løv på området fra gressplener og gangveier.
Vi må igjen skylle/rense utvendige avløpsrør og kummer for fettrester. Dette er kostnader som vi lett kan unngå om alle er med og bidrar til felleskapet.
Da har vi fått installasjonsplan for TV og fibertilkobling til alle leiligheter, og vi starter opp 1. november.
Kjære beboere i Haugerud Borettslag. Vi har fått midler fra Groruddalssatsingen til å plante og gjøre det hyggeligere rundt de 17 grillplassene i borettslaget.
Haugerud Borettslag har inngått avtale om Altibox Flex. Det innebærer at du som beboer automatisk får pakke 1 inkludert i felleskostnadene for din leilighet.
Da har vi litt oppdatert status på leveransen av TV og bredbånd, og kan nå orientere om at det blir noen forsinkelser. Prosjektet er foreløpig forsinket som følge av at søknad til Bymiljøetaten om tilførsel inn på området ikke er ferdig behandlet.
Høsten er på tur og vi har så langt hatt bra vær i en god periode med bra utetemperatur. Varmen forventes satt på igjen innen utgangen av september. Det jobbes nå med å få på plass styring av varmeanlegget slik at vi ikke får så høye kostnader.
Her kommer en liten status på hvor langt vi er i prosjektet med overgang til ny leverandør. Det graves nå over store deler av området og fiberkabel legges klart inn til og i blokkene.
Flere beboere har denne uken mottatt returseddel fra Telenor uten noe nærmere forklaring. Vi har vært i kontakt med Telenor for å høre hva som skjer.
Til onsdag 1. september vil det være containerdag igjen. Som vanlig vil komprimatorbilen stå på den store plassen midt på området fra kl. 15.00 – 20.00.
Benytt gjerne muligheten for å rydde i fellesrom i kjelleren i de forskjellige blokkene.
© 2024 Haugerud Borettslag og BMARKETING AS.